Sessions

Tot i seguir la franja horària programada per aquest projecte (30min inicials de cada sessió), ens trobem que, de vegades, cal invertir més temps en l'activitat que estem duent a terme ja que aquesta així ho requereix. Per exemple, és el cas de les activitats d'elaboració de contes ja que donen molt de joc i no només treballem les emocions sinó al mateix temps estem treballant l'expressió oral i escrita.
Per contra, m'he trobat també que l'infant en aquell moment no se sent preparat per a fer l'activitat programada perquè està enfadat, tancat en banda. Aquest mateix alumne però, és capaç d'acostar-se al plafó de les emociona i enganxar la seva foto al lloc on pertany, sense dir-li res anteriorment.
La veritat és que els infants estan responent molt bé a totes les activitats. Al principi la psicopedagoga programava la seva sessió per una banda i jo la meva intervenció per l'altra, però a mesura que passen els dies ens adonem que a partir d'una activitat programada per treballar, principalment, les emocions, pot servir també per fer una reeducació a d'altres nivells. Així que en aquests moments, intentem coordinar-nos amb antel·lació i programar les activitats conjuntament, encara que no sempre ens és possible. Sovint intervenim segons la marxa, segons el que sorgeix en cada moment a partir d'alguna de les activitats que hem preparat.


Les primeres sessions varen anar destinades a conèixer les diferents emocions, a situar a cada alumne en elles. Varen omplir una graella (la trobareu a la pàgina "Materials didàctics": Em sento... quan...) on tots explicàven alguna situació viscuda que els fes, o hagués fet sentir d'una determinada manera. Varem jugar a llegir les expressions facials a través de jocs de mímica, diapositives a la PDI, fotos d'ells, etc.


Desenvolupament de la resta de les sessions:



1) Situar a l'alumne/a en el plafó i en l'escala de les emocions. Per què ens sentim així? Ens ha passat alguna cosa? Nosaltres també ens situem.


2) Activitats:

A partir de diferents materials (contes, làmines, curts,...) el desenvolupament sempre acaba sent el mateix.
a) Primer observem la imatge, conte, curt,... proposada. Li demanarem al nen que ens relati el que veu, què ocorre en l'escena, qui és, etc.
b) Hem de posar-nos en el lloc del personatge i depenent del nivell de l'alumne, escriure o dibuixar el que creu que està pensant.
c) Triar l'opció que creiem que el protagonista de la imatge vol, necessita o faria. Podem treballar també els absurds amb el nen relatant com seria si volgués alguna de les altres coses o per a què, què faria amb ella, etc. Inventar la història segons l'opció triada i explicar com el protagonista va arribar a aquesta situació, qui és, què pensava, què va fer, per què, per a què, etc.
d) Inventar un final.


Recta Final.....

Com estem en període de colònies i tenim alguna que altra absència, amb la meva tutora hem decidit començar a avaluar com està anant el procés.
Estem repetint alguna de les activitats que varem fer inicialment per observar possibles canvis.
De moment, està sent una sorpresa per mi! Pensava que en tant poc temps, i essent un projecte tant aïllat no podríem obtenir canvis importants.
Doncs resulta, que els infants amb els quals he treballat, es refereixen a les emocions treballades, les han generalitzat! Les identifiquen i reconeixen en el seu propi jo. Desenvolupen les activitats proposades amb seguretat i riquesa de lèxic emocional.
Però això és només encara una primera impressió, caldrà fer una valoració més acurada.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada